Autokrosa sezonu bija paredzēts uzsākt jau 23. maijā ar Latvijas autokrosa čempionāta 1.posmu Brenguļu autotrasē, taču valstī noteikto ierobežojumu dēļ to nācās pārcelt uz vēlāku. Sacīts – darīts, kalendārā tika atzīmēts 12/13. jūnijs, kad varētu startēt Latvijas autokrosa čempionāts un Folkreisa Vasaras kausa posms Brenguļos, bet tomēr atkal nācās apstāties pie sarkanās gaismas. Neraugoties uz situāciju, autosportisti un viņu komandas pozitīvisma un cerību pilni turpina darbu pie spēkratu uzlabošanas un treniņbraucieniem.
Sākot ar Latvijas autokrosa čempionāta braucējiem, rādās, ka šosezon mini bagiju klasē uz starta stāsies vismaz desmit mazie sportisti no Latvijas. Tā kā valdības lēmumi par dažādiem ierobežojumu atvieglojumiem sacensību norisē vēl īsti nav precizēti un ne līdz galam izprotami, šobrīd grūti spriest, vai šim pulkam pievienosies arī autobraucēji no Lietuvas. Pirmo startu ar nepacietību gaida pērnā gada Latvijas čempions un Lietuvas vicečempions Emīls Mirošņiks, kuram šī sezona būs noslēdzošā mini klasē. Sezonas gaidās Emīls ir aizvadījis vairākus individuālos treniņus, kā arī piedalījies LAF organizētajos treniņos Mūsas trasē. Arī brāļi Klāvs un Markuss Žvagini no Iršu pagasta aktīvi gatavojas jaunajai sezonai. Klāvs pagājušo sezonu Latvijas čempionātā noslēdza augstajā 4.vietā kopvērtējumā, bet Markusam šī būs debija mini bagijos, lai gan mazais censonis Mūsas treniņos sevi pierādīja kā nopietnu konkurentu jau pieredzējušākiem braucējiem. Savu debiju mini klasē gaida arī Emīlija Ūtēna. Emīlija nupat aizvadīja savu pirmo treniņu Brenguļu autotrasē, demonstrējot, ka ir apņēmības pilna cīnīties par savu pozīciju trasē, nebaidoties no kontaktcīņas ar citu braucēju.
Latvijas kausā Junior Xtreme klasē uz starta stāsies Markuss Ūtēns. Markuss 2018. gadā mini bagiju klasē izcīnīja Lietuvas vicečempiona titulu un Latvijas čempionāta kopvērtējumā ieņēma augsto 5.vietu. Lai gan ir pagājis diezgan ilgs laika posms, līdz atkal ir iespēja sēsties pie nu jau jaudīgāka spēkrata stūres, Markuss treniņbraucienos ir demonstrējis teicamas braukšanas prasmes un spēju vadīt auto pareizās trajektorijās, kas nebūt nav viegli paveicams.
Latvijas komisijas kausa amatieru 2000 klasē par uzvaru cīnīsies Ingus Lazdāns. Aizvadītā sezona viņam sagādāja gana daudz pārbaudījumu tehniskajā lauciņā, taču ziemas periods nav izniekots un auto ir pārtapis par pavisam citu jaudas krātuvi, kā arī mainījis vizuālo noformējumu. Pašam sportistam gan vēl nav sanācis spēkratu notestēt trasē, jo šobrīd vēl notiek cīņa ar elektrību un dzinēja noregulēšanu, taču viss ir virzībā uz to, lai uz pirmo posmu gan sporta auto, gan braucējs būtu kaujas gatavībā. Šajā pašā klasē uz starta līnijas stāsies arī Dainis Žvagins no Iršu pagasta. Dainis braukšanas ziņā ir krietni pieredzējušāks dažādās trasēs, kā arī ir izmantojis iespējas dalībai treniņbraucienos.
Vecbebros dzīvojošie autobraucēji Māris Riekstiņš un Kristaps Lapiņš ziņo, ka šo sezonu visticamāk nāksies izlaist. Riekstiņa Murenai vēl jāiegulda liels darbs un līdzekļi, lai uzlabotu dzinēju un amortizāciju, bet Lapiņš iegādājies jaunu sporta auto, kas visticamāk visu sezonu pavadīs garāžā, lai tam veiktu nepieciešamos uzlabojumus.
Pārejot pie Folkreisa Vasaras kausa sadaļas, jāsaka, ka šo disciplīnu mūsu novadnieki vēl nav īsti izbaudījuši. Folkreiss tulkojumā no angļu valodas nozīmē tautas sacensības. Tā ir autosporta disciplīna, kas iekļaujas zemo izmaksu autosporta kategorijā. Būtība slēpjas tajā, ka braucējiem jārēķinās ar faktu, ka auto par 950 eiro jebkurā brīdī var nopirkt cits. Pagājušo sezon sešos posmos kopā startēja 101 dalībnieks. Šajā disciplīnā šosezon savus spēkus nolēmušas pārbaudīt trīs novadnieces – Vecbebros dzīvojošā Dace Rozenštama, Baiba Beržuka no Iršiem un koknesiete Sanita Mirošņika.
Folkreisa Vasaras kausa 1.posms paredzēts 4.jūlijā Priekulē, bet Latvijas autokrosa čempionāta 1.posms paredzēts 18.jūlijā Pilskalnu autotrasē.
Cerot uz drīzu tikšanos trasē,
KSC