Latvijas un Baltijas autokrosā Pilskalnos uz starta stājās 8 novadnieki

15.-16. jūlijā Sporta kompleksā “Pilskalni” aizvadītas Latvijas autokrosa čempionāta un kausa, kā arī Baltijas autokrosa kausa sacensības, kurās uz starta stājās autosportisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas.
Ja vēl līdz vasaras sākumam autokrosa kalendārā iezīmējās, ka šīs sacensības aizvadīs vienā dienā, tomēr paredzot riksu neiekļauties laikā pie kuplā dalībnieku pulka, organizatori pieņēma lēmumu, ka šis būs divu dienu pasākums. Sestdienas pēcpusdienā dalībnieki pulcējās uz kopējo sapulci, pēc kā tika aizvadīti brīvie treniņi, kur šoreiz sportistiem bija iespēja iepazīt trasi četru apļu garumā . (Ierasti tie ir trīs apļi, vai ekstremālākos apstākļos, laika trūkuma dēļ pat divi.) Bet pēc plkst. 18:00 startēja pirmā kvalifikācija.

Dalībnieku sapulce. Foto: AX Latvia

Iespaidīgas cīņas, veiksmes un neveiksmes uz starta piedzīvoja arī astoņi novadnieki. Sacensību braucienus iesāka Super bagiju „šova klase” , kur plecu pie pleca uz starta stājās Eiropas līmeņa braucēji Ervīns Grencis un Māris Līcis, un mazāk pieredzējušais koknesietis Kristaps Maševskis. Savstarpēja vienošanās šo sportistu starpā skatītājos radīja papildus interesi un noturēja pozitīvu intrigu līdz pat finālam.
Katrs kvalifikācijas brauciens piesaistīja skatītājus un cīņa par pozīcijām notika līdz pat finiša karoga sasniegšanai. Finālā uzvara Grencim, otrā vieta Maševskim, bet trešais Līcis, kurš pēc kontakta ar Grenci apstājās trases malā.
Pats Maševskis par piedzīvoto izsakās šādi: “Radās iespēja izīrēt Grenču komandas Eiropas līmeņa superbagiju. Šie bagiji ir pati jaudīgākā tehnika ar ko braukt autokrosā – 750kg svars, ~400 zirgspēki un pilnpiedziņa. Lai arī ar šo bagiju biju braucis šajā trasē pirms 3 gadiem, bija ne tikai uztraukums, bet arī nereālas bailes, jo jauda, paātrinājums un ātrums ir kaut kas fenomenāls. Tā kā Grencis ir vairākkārtējs Eiropas vicečempions šajā klasē un mēs Pilskalnu posmā bijām kā šova klase, vienojāmies, ka viņš apzināti “nogulēs” startus, lai skatītājiem ir iespēja redzēt skaistas apdzīšanas, jo savādāk būtu dikti garlaicīgi vērot kā viens auto jau no starta atraujas neķerams. Ar katru nobraukto apli arvien vairāk sāku apgūt bagiju, kas ļāva gan veikt plašas un ātras līkumu frēzēšanas, gan arī, diemžēl, pārāk agresīvus lēcienus tramplīnos, pēc kuriem joprojām mugura izjūt sekas. Finālā otrā vieta, taču tas ir otršķirīgi – tika gūta neaprakstāma pieredze, adrenalīna pārpilnība, tikšana pāri bailēm un fantastiska bauda. Milzīgs paldies visiem iesaistītajiem par iespēju uzbraukt sacīkšu režīmā ar šo “elles dampi”, kā arī organizatoriem par lieliski noorganizētu sacensību! “

Kristaps Maševskis un Māris Līcis . Foto: Maximum Attack Photo

Mini bagiju klase šajā sezonā pārsteidz ar strauji pieaugušo dalībnieku skaitu, šajā posmā jauns rekords – 22 mazie sportisti no Latvijas un Lietuvas, starp kuriem četri mūsējie.
Labākais sniegums padevās Adrianam Ščerbinskim, kuram šīs bija pirmās sacensības. Pēc aizvadītām trīs kvalifikācijām jaunais sportists jau bija nodrošinājis sev vietu A finālā un uz izšķirošo braucienu uz starta stājās kā sestais – proti, no trešās starta rindas. Līdzīgi kā Adrianam, arī Markusam Žvaginam izdevās nodrošināt automātikso vietu A finālā (uz starta stājās kā devītais). B fināla braucienu jeb cīņu par atlikušajām divām vietām lielajā finālā, nācās aizvadīt Emīlijai un Evertam Ūtēniem. Šoreiz šis brauciens abiem pilotiem nesekmīgs.
Fināla brauciens nedaudz nervus kutinošs – pēc luksafora signāla brauciens tika apturēts ar sarkanajiem karogiem, jo kāds no konkurentiem veica pāragru startu. Arī atkārtotais brauciens pēdējā aplī tika apturēts ar sarkanajiem pēc Ivo Oša piedzīvotā kūleņa, kad Ščerbinksis jau bija sasniedzis 4.pozīciju. Tomēr ņemot vērā, ka visi dalībnieki piektajā aplī bija izbraukuši Džokeri un līderi jau devās pēdējā aplī, tiesneši pieņēma lēmumu šo braucienu neatkārtot un vietu sadalījums tika noteikts pēc tā, kādā secībā sportisti uzsāka pēdējo apli.
Rezultātā šajā posmā Ščerbinskim 5.vieta, Žvaginam 9.vieta, Ūtēnai 20.vieta, Ūtēnam 21.vieta.
1.un 2.vieta lietuviešiem K.Pilipavičam un P.Dungveckim, bet 3.vieta Patrīcijai Neikšānei.

Mini bagiju kvalifikācijas brauciens. Foto: AX Latvia

Junior Xtreme klasē savu debiju piedzīvoja Mini bagiju klases absolvents, divkārtējs Latvijas čempions un Lietuvas vicečempions Emīls Mirošņiks. Ņemot vērā, ka lēciens no Mini klases uz Xtreme klasi jaudas ziņā ir visai iespaidīgs, Emīls savā debijā demonstrēja vērā ņemamu sniegumu, neatpaliekot no krietni pieredzējušākiem braucējiem. Diemžēl Mirošņika fināls noslēdzās jau pirmajā aplī, kad viņam neizdevās izvairīties no brauciena līderu Oskara Zaķīša un Roberta Čākura sadursmes, kā rezultātā tika pārlauzts priekšējais plaukts un bagijs vairs nebija vadāms.

Emīla bagijs pēc neveiksmes finālā. Foto no sportista personīgā arhīva

Xtreme klasē trešajā kvalifikācijā neveiksmi piedzīvoja Markuss Ūtēns. Pēc veiksmīga starta Ūtēnam izdevās izrauties brauciena vadībā, taču vienā no trases līkumiem nācās piedzīvot pamatīgu kūleni.
Rezultātā fināla brauciens bija jāuzsāk no pēdējās rindas, kur blakus stājās aizvadīto gadu čempions Mikus Neško, kurš arī piedzīvoja pamatīgas tehniskās neveiksmes.
Līdzīgi kā Junioru klasē arī šajā klasē brauciena līderi piedzīvoja sadursmes un izstāšanos no brauciena, kas deva iespēju pakāpties uz augšu sekotājiem. Ūtēnam no pēdējās starta rindas izdevās aizcīnīties un finiša karogu sasniegt 4.vietā. Uzvara Gatim Geisterem, otrais finišu sasniedza lietuvietis Matas Zavarskis, bet trešais Mikus Neško.

Markuss Ūtēns kvalifikācijas braucienā. Foto: Maximum Attack Photo

B1600 klasē kārtējo reizi ar savu braukšanas prasmi un ātrumu skatītājus pārsteidza Māris Riekstiņš no Vecbebriem. Pēc aizvadītām trīs kvalifikācijām Mārim izdevās nodrošināt sev pirmo vietu A finālā – tas nozīmē, ka braucējs var izvēlēties viņaprāt labāko starta pozīciju – iekšmalu, vidu vai ārmalu.
Finālā Riekstiņam izvērtās dramatiskas cīņas par līderpozīciju ar Apfelbaumu, Zīvertu un lietuvieti Kraki, bet cīņu pārtrauca tehniska ķibele – norauta pusass, kas noveda pie neveiksmes līkumā un spēkrata apstāšanos trases malā Džokerī. Uzvara Edgaram Zīvertam, 2.vieta Nikam Apfelbaumam, 3.vieta Kestutim Krakim.

Māris Riekstiņš pa vidu konkurentiem. Foto: Maximum Attack Photo

Super 2000 klasē 25 dalībnieku vidū uz starta stājās skrīverietis Toms Lielais. Pēc veiksmīgiem kvalifikācijas braucieniem Tomam izdevās nodrošināt sev vietu lielajā finālā kā piektajam – tātad starts no otrās starta rindas. Šajā posmā uzvaru izcīnīja Ivo Gabrāns, otrā vieta Viesturam Plētienam, bet trešā Mārim Mardokam. Lielais ierindojās 10.vietā.

Toms Lielais kvalifikācijas braucienā. Foto: AX Latvia

Nākošais posms norisināsies Vecpils autotrasē 29.jūlijā.

Izmantota titulbilde: Autokross Latvija

KSC

Leave a Reply