Sestdien, Aizkrauklē, Daugavas Senlejas autotrasē noslēdzās autokrosa vasaras sezona, kopā pulcējot vairāk kā 100 dalībniekus no visas Latvijas. Tika noskaidroti sezonas labākie braucēji Folkreisa un Krosa komisijas kausa ieskaitēs.
Ņemot vērā kuplo dalībnieku pulku tika pieņemts lēmums pirmos kvalifikācijas braucienus aizvadīt iespējami ātrāk, tāpēc pirmais sacensību starts tika dots jau deviņos.
Spraigas cīņas, veiksmes un neveiksmes folkreisā 77 dalībnieku konkurencē piedzīvoja vairāki novadnieki. Lai noskaidrotu 12 finālistus tika aizvadīti četri kvalifikācijas braucieni un divi B fināli.
Šajā posmā uzvaru izcīnīja Rīgā dzīvojošais Dainis Žvagins, kurš pārstāvēja Iršus. Pēc četru kvalifikācijas braucienu gūtajiem punktiem, Žvagins summā bija labakais no braucējiem – līdz ar to nodrošināja sev automātiksu iekļūšanu A finālā un pirmo starta rindu, kur pēc veiksmīga starta un 7 aizvadītiem apļiem finiša karogu sasniedza pirmais. Otrajā vietā Artis Biezais, trešais Ivo Gabrāns.
B finālos spraigas cīņas aizvadīja, bet vietu finālā neizcīnīja aizkrauklieši Ingars Audze un Raivis Galviņš.
Galviņam šo sacīksti sarežģītāku padarīja tehnsikā puse, jo sacensību spēkrats Hyundai Coupe tika dalīts ar vēl vienu sportistu – Jāni Olli. Abi braucēji, kuri biežāk redzami rallijkrosā bija nodrošinājuši sev vietu folkreisa B finālā, līdz ar to arī spēkrats tika pakļauts dubultslodzei, jo starp iebraucieniem nebija pauzes. Galviņam šis iebrauciens beidzās bez finiša karoga sasniegšanas, jo pēc kontakta ar citu braucēju un sadursmes ar trases valni tika nolauzta pusass.
Lauris Ozols un Didzis Mirošņiks ir šīs sezonas debitanti kopš “Mūsas” posma Bauskā. Abi braucēji piedzīvoja vairākas kontakcīņas ar citiem braucējiem par pirmo trīnieku un sacensības noslēdza pēc četriem kvalifikācijas braucieniem. Lauris 39.vietā, bet Didzis 41.vietā.
Kristaps Kāpiņam šī bija debija folkreisā. Līdz šim Kristaps vairāk aizrāvies ar drifta sacensībām, taču bija nolēmis izmēģināt savus spēkus arī citāda seguma trasē. Lai gan vienu startu viņam nācas izlaist pēc tehniskā tiesneša aizrādījuma par neesošu durvju sietu, Kāpiņš aizvadīja trīs sekmīgus kvalifikācijas braucienus ar vairākām aizraujošām cīņām par pozīcijām. Kristapam sacensībās 52.vieta.
Aizkrauklietis Dinam Kolosovskim arī šīs bija pirmās sacensības folkreisā, dienas gaitā viņš aizvadīja vairākas interesantas cīņas par pozīcijām. Dinam sacensības noslēdzās 50.vietā.
Pēc lieliska snieguma dienas pirmajā pusē no sacensībām motora defekta dēļ nācās izstāties Rihardam Jermacānam.
Arī Rihardam Skutelim šī nebija veiksmīgākā sacīkste, jo nācās saskarties ar vairākām tehniskām ķibelēm.
Starp 65 vīriešiem folkreisā startēja arī 11 dāmas. Tā kā viena no folkreisa papildieskatēm ir Dāmu kauss – dāmas pēc aizvadītiem četriem kvalifikācijas braucieniem kopā ar vīriešiem finālu aizvadīja tikai savā starpā. Dace Rozenštama pēc veiksmīgām 4 kvalifikācijām bija nodrošinājusi punktus, kas fināla braucienu ļāva sākt no pirmās starta rindas. Sanita Mirošņika piedzīvoja divus neveiksmīgus kvalivikācijas braucienus, kur pēc sadursmes ar citiem braucējiem neizdevās sasniegt finiša karogu. Līdz ar to arī dāmu finālā starts bija jāuzsāk no pēdējās starta rindas. Lietus un dubļi trasē bija papildus pārbaudījums. Dace finišu sasniedza 4.vietā, bet Sanitai fināla brauciens noslēdzās jau otrajā aplī, kad auto ar pārsistu riepu iestrēga dubļos vienā no trases līkumiem. Dāmu finālā uzvaru izcīnīja Dita Sloka, otrajā vietā Marta Starka, bet trešā Alise Līga Grāmatiņa.
Folkreisa Vasaras kausa kopvērtējumā 1.vietā Edgars Tralla (66p), otrais Dainis Žvagins (60p), bet trešais Juris Mesters (52p).
Krosa Komisijas kausa izcīņā šajā posmā uz starta strājās skrīverietis Andris Lielais.
Fināla brauciens tika pārtraukts divas reizes – pēc smagiem Galbāliņa kūleņiem un Kuzmaņa pāragra starta.
Uzvaru izcīnīja Oskars Troika, otrais Sandis Vigulis, bet trešais Mairis Vigulis.
Pēc vairāk kā piecu gadu klusuma šajā trasē – tajā beidzot notika spraigām un aizraujošām cīņām bagāta sacīkste, ko klātienē vēroja ne tikai vietējie, bet arī interesanti no tālākām pilsētām. Trases atjaunošanas un sakopšanas darbi, lai tajā varētu notikt sacensības noritēja pateicoties koknesieša Ingusa Lazdāna komandai un atbalstītājiem SIA “RL Būves”, “Silver Standart Houses”, SIA “LIL Autoserviss” un “Latvijas BIO enerģija”.
Pasākumu atbalstīja un balvu fondu nodrošināja “Turtel Wax”, “WD40”, “Lesta”, SIA “PK moto”, “Skrīveru saldumi”, “Torņu ielas zefīri”, “Redbull”, “VILAR hotel”, “Daily workshop”, Kokneses sporta centrs, “Kūpiņsala”, “Woodwicker pinumi” un “Intercar”.
Izmantoti foto no www.folkreiss.lv un Autosports Latvija
Kokneses sporta centrs